Print

Trwa budowa Węzła Tatrzańskiego łączącego drogę krajową nr 47 („zakopiankę”) z drogą wojewódzką nr 961 (w kierunku Bukowiny Tatrzańskiej). Za wytworzenie stalowej konstrukcji rusztu mostu na Dunajcu odpowiada firma „Gotowski”.

- To kolejne zlecenie realizowane przez naszą firmę na „zakopiance” – mówi Dyrektor Zarządzający firmy „Gotowski”, Paweł Pietraszak”. – Wcześniej przebudowaliśmy wiadukt nad tą trasą znajdujący się w Myślenicach. Obiekt w Poroninie stanowić ma natomiast część Węzła Tatrzańskiego łączącego drogę krajową z wojewódzką. Jego częścią będzie charakterystyczny most o konstrukcji łukowej przerzucony nad Dunajcem o długości ponad 84 metrów. Połączy nowe rondo wraz z lokalną drogą w kierunku Czarnego Dunajca. Nasza firma wytwarza część tej konstrukcji – stalowy ruszt, na którym wykonana zostanie żelbetowa płyta. Obecnie wraz z postępem robót dostarczamy kolejne elementy konstrukcyjne.

Budowa węzła rozpoczęła się z końcem 2016 roku. Jego celem jest bezpieczniejsze połączenie drogi krajowej i wojewódzkiej, na których występują bardzo duże natężenia ruchu. Droga wojewódzka zostanie poprowadzona także pod linią kolejową, co pozwoli zamknąć dotychczasowy przejazd
z zaporami. Wokół węzła zaplanowano nowe chodniki i kładkę nad drogą wojewódzką. Projekt węzła zakłada poza tym budowę nowego nad potokiem Poroniec. Wykonawcą jest konsorcjum firm „Banimex” oraz „Eurovia”. Inwestycję zlecił Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie wraz z oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. Wartość prac budowlanych to blisko
44 mln zł. Zakończenie robót planowane jest w tym roku.


Warto wiedzieć

„Zakopianką” nazywany jest odcinek drogi krajowej nr 7 od Krakowa do Rabki oraz droga krajowa nr 47 od Rabki do Zakopanego. Jej długość wynosi 102 km. Od Krakowa do miejscowości Lubień trasa posiada dwie jezdnie i jest sukcesywnie rozbudowywana. Druga jezdnia ma zostać dobudowana także na odcinku od m. Lubień do Nowego Targu. Przekrój jednojezdniowy zostanie zachowany na fragmencie Nowy Targ – Zakopane. Największe natężenia ruchu na tej trasie notowane są
w weekendy, w sezonie urlopowym.

Inwestor:

• Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie
• Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddziała w Krakowie

Wykonawca:
Konsorcjum:

• Banimex (lider)
• Eurovia Polska SA(partner)
Podwykonawca kwalifikowany:
• Firma „Gotowski”