Gotowski.pl
Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl
 
   
 
Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl
Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl
 

:: Przykładowe realizacje

gotowski084.jpg

:: Szukaj na stronie

:: Statystyki strony

Użytkownicy: 7
Nowości: 390
Adresy stron: 0
gości: 1608266
   
O mostach na konferencji Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu

Jak skracać czas montażu, w jaki sposób ograniczać utrudnienia? Między innymi o tym dyskutowano na  III Międzynarodowej Konferencji im. R. Modrzejewskiego „Mosty – Tradycja i Nowoczesność”.

 Image Image Image

W konferencji, która odbywała się w dniach 14-15 maja w Bydgoszczy udział wzięli przedstawiciele uczelni wyższych z Polski, USA, Kanady, Niemiec i Holandii.– Rozwój branży mostowej jest ściśle związany z postępem technologicznym. Ta konferencja była szansą na zdobycie wielu cennych kontaktów z osobami zaangażowanymi w projekty badawczo-rozwojowe – mówi prezes firmy „Gotowski”, Marek Gotowski.
Na konferencji referat na temat wybranych aspektów budowy nowoczesnych i tradycyjnych  obiektów mostowych na przykładzie powstającej obwodnicy Jeleniej Góry przedstawił również projektant pracowni mostowej Firmy „Gotowski”, Janusz Sochacki.
– Naszą pracę jak w soczewce widać na przykładzie  placu budowy w Jeleniej Górze. Teoretycznie to jeden plac budowy, ale w praktyce powstaje tam pięć konstrukcji inżynierskich. Jesteśmy tam odpowiedzialni za rekonstruowanie zabytkowego mostu, budowę estakady, wykonanie wiaduktu nad torami kolejowymi, budowę nowoczesnego wiaduktu podwieszanego do jednego centralnego łuku oraz budowę  przepustu. Na bieżąco  pracowaliśmy nad projektami technologicznymi, warsztatowymi i montażowymi dotyczącymi tych konstrukcji. Można powiedzieć, że każdego dnia  poszukiwaliśmy rozwiązań, które z jednej strony skracały czas montażu, a w konsekwencji czas realizacji zadania.
 Szczególnym wyzwaniem była budowa nowego mostu na Bobrze wraz z rozbiórka sąsiedniej zabytkowej przeprawy i jej odtworzeniem. - Bóbr to wyjątkowo kapryśna rzeka. Pokrzyżowała ona już plany niejednemu wykonawcy. W ciągu kilku godzin poziom wody może wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt centymetrów. Budując nowy obiekt zbliżony wyglądem do sąsiedniego zabytku musieliśmy być na to przygotowani. Początkowo projekt zakładał ustawienie dodatkowych rusztowań. W momencie wystąpienia wysokiego stanu rzeki istniałoby jednak ryzyko porwania ich przez nurt lub utraty stabilności. Jednak dzięki opracowanym projektom ostatecznie mogliśmy sobie pozwolić na rezygnację z tych tymczasowych konstrukcji. Umożliwiło to stosowanie dużych łupin prefabrykatów. Inny rodzaj wypełnień pozwolił natomiast odciążyć masywną konstrukcję. W ten sposób znacznie skróciliśmy czas montażu. Technologie montażu zmienialiśmy także w przypadku wiaduktu nad torami kolejowymi. Udało się nam opracować projekt, który wyeliminował stosowanie tymczasowych podpór w środku trakcji kolejowej. Miało to kapitalne znaczenie dla nas i mieszkańców. Skróciliśmy czas montażu, a poza tym nie musieliśmy wstrzymywać na dłuższy czas ruchu kolejowego na ważnej linii. Modyfikacje polegające na zastąpieniu monolitycznego ustroju żelbetowego sprężonymi  prefabrykatami wprowadziliśmy również w przypadku wieloprzęsłowej estakady nad ul. Łomnicką. Kolejnym ważnym obiektem, nad którym pracujemy w Jeleniej Górze  jest także wiadukt na węźle Grabarów. To wyjątkowo nowoczesna konstrukcja z jednym centralnym łukiem. Podsumowując ten plac budowy widać, jak wiele wyzwań stawia budowa mostów projektantom. Jednego dnia pracujemy nad rekonstrukcją zabytkowych elementów mostu, a drugiego zastanawiamy się nad tym w jaki sposób zmontować nowoczesny łuk – dodaje projektant.
Zmieniony ( 22.10.2012. )
 
 
Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl
Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl
   
Gotowski.pl Gotowski.pl Gotowski.pl